loading...
دانلود برنامه - گيم - اهنگ
انجمن
براي رفتن به انجمن سايت اينجا كيليك كنيد

توجه

به دلیل خراب شدن سرور  از دانلود شدن بعضی از فایل ها معضوریم 







                                                                                                                                                                               با عرض پوزش

آخرین ارسال های انجمن
مهران وثوقی بازدید : 52 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

شوید، جعفری، برنج، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را به کدو اضافه و هم بزنید

با کدو برگر، برگری متفاوت را امتحان کنید

مواد لازم  کدو برگر برای 2 نفر


برنج پخته‌شده : دو قاشق غذاخوری

 تخم‌مرغ و کدو : از هر کدام دو عدد 

جعفری و شوید خردشده : از هر کدام یک قاشق غذاخوری 

نمک و فلفل : به میزان لازم

 آرد سوخاری : سه قاشق سوپخوری

 آرد سفید و نان گرد : به میزان لازم

 گوجه‌فرنگی کاهو، سس گوجه‌فرنگی : به میزان لازم

روش تهیه :

1.کدوها را رنده و آب آن را بگیرید.
2.شوید، جعفری، برنج، تخم‌مرغ، نمک و فلفل را به کدو اضافه و هم بزنید.
3.آرد سوخاری را هم اضافه و آرد سفید را تا جایی بریزید که کمی قوام یابد و با دست کمی ورز دهید.
4.به اندازه‌ نان گرد کنید و در روغن سرخ کنید.
5.به نان سس گوجه‌فرنگی بزنید و یک ورق از کدو و به ترتیب گوجه‌فرنگی و کاهو بگذارید.

مهران وثوقی بازدید : 40 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

اول از همه نخود فرنگی رو با یه مقدار آب با شعله ملایم بپزید هویج رو نگینی خرد کنین و اونم با یه مقدار آب به پزید حالا تو این فاصله استخون و غضروف مرغ رو جدا کنید

طرز تهیه رولت مرغ( اسان و مناسب مهمانی )

مواد لازم:
سینه مرغ=۱ عدد
 نخود فرنگی=۵ قاشق غذاخوری
 هویج=۲ عدد متوسط
 زرده تخم مرغ=۱ عدد
 چیپس خلالی=۱ بسته
 نمک ، فلفل و زردچوبه=به میزان لازم

طرز تهیه:
اول از همه نخود فرنگی رو با یه مقدار آب با شعله ملایم بپزید هویج رو نگینی خرد کنین و اونم با یه مقدار آب به پزید حالا تو این فاصله استخون و غضروف مرغ رو جدا کنید و گوشت مرغ و همراه با هویج پخته و زرده ی تخم مرغ و نمک و فلفل و زرد چوبه داخل آسیاب سبزی خورد کن آکا بریزیدو کاملا مخلوط و له کنید.بعد از مخلوط کردن مواد و از ازدستگاه خارج کنید و نخود فرنگی ها رو اضافه کنید. حالا دستتونو کمی خیس کنین تا این مواد به دستتون نچسبه و بعد رولش کنین. چیپس خلالی رو تویه ظرف صاف و مسطح بریزین و رولت مرغ رو توش بغلتونین. کف ظرفی رو که میخواین بذارین تو فر با روغن کمی چرب کنین ورولت و بذارین توش. رولت مرغ رو با حرارت ۲۲۵ درجه و به مدت نیم ساعت بذارین تو فر.

مهران وثوقی بازدید : 48 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

زرشک را شسته با کمی روغن و شکر تفت می‌دهیم و در پایان به همراه زعفران به مواد خورش اضافه می‌کنیم.خورش را ۵ دقیقه با حرارت ملایم روی شعله نگه می‌داریم. خورش در اصل با زرشک سیاه طبخ می‌شود

طرز تهیه خورش قیمه خلال و زرشک<br />

مواد لازم (برای ۶ نفر):

گوشت گوساله ۵۰۰ گرم- زرشک ۵۰ گرم- خلال بادام ۱۰۰ گرم- پیازمتوسط یک عدد- نمک و فلفل به میزان لازم- روغن برای سرخ‌کردن ۲ قاشق غذاخوری- شکر یک قاشق غذاخوری- زعفران نصف قاشق چایخوری- لیمو عمانی ۴ عدد.

طرز تهیه:

پیاز را خرد کرده، با کمی روغن تفت می‌دهیم. در همین حالت رب را هم اضافه می‌کنیم. سپس گوشت را قیمه‌ای خورد کرده به مواد اضافه کرده، همه مواد را کمی تفت می‌دهیم.

 پس از آن دو لیوان آب اضافه کرده، بعد از جوش آمدن خورش، شعله را کم می‌کنیم و می‌گذاریم به مدت یک ساعت آرام بپزد. سپس خلال بادام را اضافه کرده، بعد از ۱۰ دقیقه لیموعمانی‌ها را با چنگال سوراخ کرده و در خورش می‌اندازیم و اجازه می‌دهیم خورش به مدت یک ساعت دیگر با شعله کم بپزد.
زرشک را شسته با کمی روغن و شکر تفت می‌دهیم و در پایان به همراه زعفران به مواد خورش اضافه می‌کنیم.
خورش را ۵ دقیقه با حرارت ملایم روی شعله نگه می‌داریم. خورش در اصل با زرشک سیاه طبخ می‌شود.

مهران وثوقی بازدید : 43 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

کیک را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا سطح آن طلایی و لبه‌های آن سفت شوند. سپس از فر خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شود

کیک‌های چوبی مخصوص  دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی

 این کیک‌های چوبی که همانند آب‌نبات هستند را می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی درست کنید و به عنوان دسر پس از غذا سرو کنید. علاوه به اینکه شکل زیبایی دارند، طعم آنها نیز عالی است. بسیار آسان و سریع هم حاضر می شوند.

•    تعداد: 32 نفر

•    زمان تهیه: یک ساعت

•    زمان پخت: 30 دقیقه

•    زمان فریز شدن: 30 دقیقه

مواد لازم

•    دو پیمانه آرد کامل

•    2.5 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

•    نصف قاشق چایخوری نمک

•    دو پیمانه شکر قهوه‌ای

•    ¾ پیمانه کره آب شده

•    یک قاشق چایخوری وانیل

•    3 عدد تخم‌مرغ

•    یک پیمانه مارشمالو ریز (پاستیل ژله‌ای)

•    یک پیمانه تافی خرد شده

•    325 گرم شکلات تلخ خرد شده

•    32 عدد سیخ چوبی


طرز تهیه

1.    فر را با دمای  180 درجه فارنهایت روشن کنید. کف قالب مستطیلی بزرگی یک لایه فویل قرار دهید. سپس سطح آن را با روغن چرب کنید. سپس قالب را کنار بگذارید.

2.    در یک کاسه متوسط آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید.

3.    در یک کاسه بزرگ، شکر قهوه‌ای، کره و وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید. آن را با هم‌زن برقی با سرعت متوسط هم بزنید. تخم‌مرغ را یک‌به‌یک به مواد اضافه کنید و هم بزنید. به تدریج آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس مارشمالوها را اضافه کنید و هم بزنید. در آخر آنها را درون قالب بریزید.

4.   کیک‌را به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید تا سطح آن طلایی و لبه‌های آن سفت شوند. سپس از فر خارج کنید و روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شود.

5.    کیک‌ها را به نوارهای باریک برش دهید و آنها را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید. در انتهای هر کدام یک سیخ چوبی بگذارید. کیک‌ها  و درون سینی روی کاغذ روغنی بچینید. در یک بشقاب گود کوچک، تافی‌ها را خرد کنید و کنار بگذارید. در یک قابلمه کوچک، شکلات را روی حرارت ملایم آب کنید و سپس کنار بگذارید تا کمی نرم شود.

6.   کیک‌‌ها را درون شکلات آب شده فرو کنید. بگذارید شکلات اضافی بچکد. سپس درون تافی‌های خرد شده بریزید و آنها را درون سینی روی کاغذ روغنی بچینید. بگذارید یک ساعت در فضای خنک بماند تا شکلات سفت شود.

مهران وثوقی بازدید : 32 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

12 راز خوشمزه تر شدن زرشک پلو با مرغ

 

برای زیباتر شدن این غذا، پس از سرو آن روی زرشک‌ها یک قاشق غذاخوری خلال پسته نیز بریزید. رنگ سبز آن در کنار قرمزی زرشک، ظاهر زیبایی به زرشک‌پلو خواهد داد

12 راز خوشمزه تر شدن آن زرشک پلو با مرغ

زرشک با مرغ غذایی است که همه طعم آن را می‌پسندند و از خوردنش لذت می‌برند. علاوه بر این‌ها، هم ظاهر زیبایی دارد و هم مغذی است. در این مطلب دستور پخت و نکته‌های ظریفی برای هر چه خوشمزه‌تر کردن این غذا که باید در نظر گرفت، برایتان بازگو می‌کنیم.

مواد اولیه :


برای 4 نفر
زعفران به میزان دلخواه
کره 1 قاشق غذاخوری
روغن سرخ کردنی 2 قاشق غذاخوری
شکر 2 قاشق مرباخوری
زرشک 1 لیوان
پیاز پیاز 3 عدد - کوچک
برنج 4 لیوان
مرغ مرغ بدون پوست - 300 گرم
نمک به میزان دلخواه
زردچوبه به میزان دلخواه


طرز تهیه:

- تکه‌های مرغ را بدون افزودن ادویه‌ای در 2 قاشق غذاخوری روغن سرخ کنید و بعد از طلایی شدن، پیازها را بیفزایید و پس از افزودن نمک و زردچوبه، مقداری آب بریزید و بگذارید روی حرارت ملایم پخته شوند.

در قابلمه‌ای که آب در حال جوشیدن است، برنج را بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را آبکش کنید.

- در تابه‌ای کوچک کره، شکر، زعفران و زرشک بریزید و پس از آب شدن کره، کمی آب به آن‌ها اضافه کنید و این مخلوط را از روی حرارت بردارید تا هم زرشک‌ها قرمز بمانند و هم زعفران رنگ خود را به سایر محتویات بدهد.

- برنج را بعد از دم کشیدن در ظرف بکشید و روی آن را با برنج مخلوط شده با زرشک و زعفران بپوشانید. در ظرفی دیگر هم مرغ را بریزید و در کاسه‌ای کوچک آب مرغ را سرو کنید.

12 راز زرشک‌پلو:

زرشک از میوه‌هایی است که در دو نقطه ایران بیش از هر جای دیگری پرورش می‌یابد؛ زرشک قرمز در جنوب خراسان فراوان است و زرشک سیاه در کرمانشاه. به همین دلیل این غذا (زرشک‌پلو) در مناطقی مانند خراسان طبخ و به سایر نقاط کشور معرفی شده است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که روش طبخ این غذا بسیار ساده است در حالی که رعایت نکته‌های ظریفی در آن لازم و نشانه حرفه‌ای بودن آشپز است:

1. برای اینکه غذای‌تان طعم بهتری داشته باشد، قبل از طبخ، تکه‌های مرغ را در روغن سرخ و بعد از طلایی شدنشان، به آن‌ها پیاز و ادویه و آب اضافه کنید.

2. پیازی که به مرغ اضافه می‌شود باید درسته باشد به همین دلیل پیازهای کوچک را انتخاب کنید و 2 تا 3 عدد از آن‌ها را در ظرف حاوی مرغ بیندازید.

3. ادویه‌های مورد نیاز برای طبخ مرغ فقط زردچوبه و کمی نمک است. مرغی که برای این غذا استفاده می‌شود باید زردرنگ باشد، به همین دلیل افزودن زعفران و رب گوجه‌فرنگی را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنم.

برای آنکه زعفران کاملاً رنگ بدهد، کره را قبل از اینکه کاملاً آب شود بازرشکزعفران و شکر در تابه‌ای بریزید و وقتی کمی حرارت دید، نصف استکان آب به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. نگذارید زعفران روی حرارت زیاد بماند زیرا این کار عطر این ادویه را کم خواهد کرد

4. مرغ باید آبدار باشد، البته آب غلیظ شده. آب مرغ را باید در کاسه‌ای جدا از مرغ سرو کرد.

5. روغنی که برای سرخ کردن زرشک استفاده می‌کنید باید تازه باشد و البته کره برای این کار بهتر است.

6. شکر را باید به زرشک در حال حرارت دیدن افزود زیرا هم باعث می‌شود زرشک‌ها روی برنج بچسبند، هم غذا طعم ترش و شیرین پیدا کند.

7. زرشک را باید روی حرارت ملایم تفت داد زیرا حرارت دیدن بیش از اندازه آن باعث خشک شدنش می‌شود و هنگام خوردن به دندان‌ها می‌چسبد.

8. برای آنکه زعفران خوب رنگ بدهد، آن را در هاون سنگی یا چوبی آسیاب کنید نه در دستگاه آسیاب برقی زیرا با این کار عطر و بوی خود را از دست خواهد داد.

9. برای آنکه زعفران کاملاً رنگ بدهد، کره را قبل از اینکه کاملاً آب شود بازرشک زعفران و شکر در تابه‌ای بریزید و وقتی کمی حرارت دید، نصف استکان آب به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. نگذارید زعفران روی حرارت زیاد بماند زیرا این کار عطر این ادویه را کم خواهد کرد.

10. برخی خانم‌ها زعفران به اصطلاح آب کرده را در ظرفی در بسته در یخچال نگهداری می‌کنند. این کار کاملاً اشتباه است و باعث می‌شود این ادویه عطر و طعم خود را از دست بدهد و برای افزودن به غذا مناسب نباشد.

11. بهترین نوشیدنی همراه این غذا یک لیوان دوغ، شربت گلاب یا بهارنارنج است که به شما پیشنهاد می‌کنم.

12. برای زیباتر شدن این غذا، پس از سرو آن روی زرشک‌ها یک قاشق غذاخوری خلال پسته نیز بریزید. رنگ سبز آن در کنار قرمزی زرشک، ظاهر زیبایی به زرشک‌پلو خواهد داد.

مهران وثوقی بازدید : 30 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

بهتر است بعد از گذشت 45دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید چون حرارت فرها با هم متفاوت است.اگر بعد از فرو بردن خلال کیک به خلال نچسبد آماده است

 دسر ویکتوریا دسری خیلی خوشمزه برای کودک دلبندتان

ااگر می‌خواهید یک دسر خیلی خوشمزه برای کودک دلبندتان آماده کنید، دست به کار شوید. این دستور به شما کمک خواهد کرد.

مواد اولیه :


 

آرد 175گرم

شکر 175گرم

کره 175گرم

تخم مرغ 3عدد

پودر کاکائو 2قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر 1قاشق چایخوری

اسانس وانیل چند قطره


 مواد دسر :


پنیر ریکوتا 450گرم (طرز تهیه موجود است)

تخم مرغ 2عدد

شکر 1سوم لیوان

شکلات 200گرم

شیرشیر 1لیوان

پودر ژلاتین 4قاشق غذاخوری

پودر پودینگ 1بسته

طرز تهیه : 


ابتدا فر را در دمای 180 درجه تنظیم کرده و روشن کنید تا داغ شود.تخم مرغ ها و کره را نیز در دمای اتاق قرار دهید.

در ظرفی مناسب کره و شکر را مخلوط کرده و خوب هم بزنید و بعد تخم مرغها را یکی یکی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.به مایه کمی اسانس وانیل اضافه کرده و باز به خوبی هم بزنید.


آرد ، بکینگ پودر و پودر کاکائو را مخلوط کرده و 2تا3بار الک کنید تا کاملا هوا خورده و سبک شوند.این مواد را کم کم به مواد قبلی اضافه کرده و با لیسک به آرامی مخلوط کنید(حالت دورانی).قالبی را انتخاب کرده و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید.قاشق را چرب کرده و با آن از مواد برداشته و در قالب کاملا پخش کنید.(فقط یک لایه نازک بریزید و بقیه را نگه دارید)


طرز تهیه دسر رویه:


پنیر ریکوتا و تخم مرغ را داخل ظرفی به خوبی مخلوط کنید و بعد شکر و کمی اسانس وانیل به آنها افزوده و مجددا به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. مایه را روی مایه کیک ریخته و با قاشق چرب مجدد آن را چرب کنید و بعد بقیه مواد کیک را روی آن پخش کنید.

قالب کیک را به مدت 1 ساعت داخل فر گرم شده قرار دهید تا کیک بپزد. پس از پخت کیک را از قالب خارج کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.


طرز تهیه لایه سوم:


شکلات تخته ای را خرد کرده و به روش بن ماری آن را کاملا آب کنید. پودر پودینگ و شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، هم بزنید تا پودینگ غلیظ شود سپس پودر ژلاتین را اضافه کنید و پس از اینکه حل شد از روی حرارت بردارید و با شکلات مخلوط کنید.

صبر کنید تا پودینگ کامل سرد شود.کیک سرد شده را به قالب برگردانید و پودینگ را روی آن بریزید و کاملا پخش کنید و آن را به مدت 7تا10ساعت داخل یخچال قرار دهید .


نکات:


1)بهتر است بعد از گذشت 45دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید چون حرارت فرها با هم متفاوت است.اگر بعد از فرو بردن خلال کیک به خلال نچسبد آماده است.


2)در صورت تمایل مقداری گردوی خرد شده هم به مایه کیک اضافه کنید.


3)برای زیبا تر شدن کیک میتوانید روی آن را با شکلات سفید آب شده تزیین کنید.


4)در صورت تمایل به جای پنیر ریکوتا از پنیر خامه ای استفاده کنید.

مهران وثوقی بازدید : 51 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

تخم مرغ و شکر را با همزن میزنیم شیر و روغن مایع را اضافه کرده هم میزنیم مواد خشک را با هم الک ،و اضافه کرده مایه کیک را اماده میکنیم

طرز تهیه کیک پشمکی ویژه شب یلدا

مواد لازم برای کیک :


 تخم مرغ                                4 عدد
 شکر                                  4 فنجان
 ارد                                     3 فنجان
 روغن مایع                      نصف فنجان
 شیر                              نصف فنجان
 پودر کاکائو                           1 فنجان
 پکینگ پودر                             1 ق م


 موادلازم برای کرم کیک :


 زرده تخم مرغ                             3 عدد
 شکر                                       1 لیوان
 ارد                                          1 لیوان
 شیر                                         1 کیلو
 شیر           1 لیوان برای خیس کردن کیک
 چیپس   شکلات برای مابین لایه های کیک
 شکلات سنگی       


 طرز تهیه :

 تخم مرغ و شکر را با همزن میزنیم شیر و روغن مایع را اضافه کرده هم میزنیم
 مواد خشک را با هم الک ،و اضافه کرده مایه کیک را اماده میکنیم .
 قالب 28 سانتی را چرب کرده و مایه کیک را توش میریزیم
 با 175 درجه کیکمون را میپزیم .

 کرم کیک:

 نیم کیلو شیر – ارد و تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و کنار میزاریم .

 نیم کیلو شیر باقیمانده را با شکر مخلوط کرده و با حرارت کم شکر را توی شیر حل میکنیم و محلول تخم مرغی را کم کم به این مواد اضافه کرده وهم میزینم .

 وقتی شروع به جوشیدن کرد 3- 4 دقیقه دیگه مدام هم میزنیم و اسانس مورد علاقه تون را اضافه کرده از روی حرارت برمیداریم . گهگاهی هم میزنیم تا سرد بشه و رویه نبنده .

کیک را از وسط نصف کرده و لایه های کیک را با شیر خیس میکنیم . از کرم سردشده مابین لایه های کیک ریخته و کمی چیپس شکلاتی روش میپاشیم . لایه بعدی کیک را روش گذاشته و همه جای کیک را با کرم میپوشونیم .

 کیک را توی یخچال میزاریم تا سرد بشه .

 موقع سرو کیک کمی روی کرم را با شیر خیس کرده و با پشمک تزیین میکنیم .

 شکلات سنگی را تو کپسول کوچک شکلات ریخته و روی کیک را تزیین میکنیم .

 ایده مناسب و زیبایی برای شب یلداست مهمونا فکر میکنن پشمک هستش ولی موقع برش سورپرایز میشن .

 اگر قبلا کیک را با پشمک بپوشونین پشمک خیس شده و به کیک خواهد چسبید .

مهران وثوقی بازدید : 29 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. ( تفاوت دو رنگ سبز زیاد باشه که خودشو بیشتر نشون بده

طرز تهیه رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

مواد لازم:

تخم مرغ 4 عدد

 شكر 80 گرم

 آرد 90 گرم

رنگ خوراکی قرمز و سبز به مقدار لازم

خامه به مقدار لازم

چیپس شکلات به مقدار لازم

 طرز تهيه


ابتدا کیک رولت 4 تخم مرغی را با این روش درست کنید:


 زرده تخم مرغ را از سفيده جدا كنيد و زرده را با نصفي از شكر و وانيل بزنيد تا كرم شود .سفيده تخم مرغ را زده تا فرم بگيرد و بعد شكر را بصورت باراني به آن اضافه كنيد . زرده وسفيده را مخلوط كرده و بعد آرد را روي آن الك مي كنيم .

قبل از اضاقه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده؛ به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. ( من از رنگ مایع استفاده کردم )بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.

کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و سپس مایه قرمز را در یک طرف سینی و سبز را در طرف دیگر بریزید و با قاشق داخل سینی پخش کنید.

دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. ( تفاوت دو رنگ سبز زیاد باشه که خودشو بیشتر نشون بده )این مایه را داخل قیف بریزید و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید.

طرز تهیه رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

برای ادامه کار و مراحل بعدی، مانند رولت معمولی عمل کنید.یعنی خامه بکشید و از قسمت قرمز شروع به رول کردن کنید . قسمت قرمز داخل میمونه و سبز میاد روی رولت! به یاد داشته باشید که روی حوله ( یا کاغذ روغنی ) که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود.

بعد از خامه کشی و چندساعت استراحت در یخچال، رولت را با چاقوی اره ای برش زده و بعد چیپس های شکلات را برای تزیین روی برش ها میریزیم.

مهران وثوقی بازدید : 50 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و شکر و کره آب شده و یک عدد از زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا حل شوند.

طرز تهیه نان شیرمال مخصوص صبحانه

مناسب برای: ۶ نفر

زمان آماده سازی: ۲ ساعت

مدت زمان انتظار: ۱ ساعت

مواد لازم

زرده تخم مرغ ۲ عدد 
شکر ۳ قاشق غذاخوری 
کره ۳ قاشق غذاخوری 
شیر ۱ لیوان 
مخمر ۱ قاشق غذاخوری (پودر) 
آرد ۲ تا ۳ لیوان 
نمک ۱ هشتم قاشق مرباخوری 
کنجد به میزان لازم (اختیاری) 

طرز تهیه

۱- ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کنید و شکر و کره آب شده و یک عدد از زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا حل شوند.

۲- آرد و نمک را مخلوط کرده و حداقل ۳ بار الک کنید تا سبک شده و هوا بخورند و بعد کم کم آن را به مواد بیفزایید تا مواد حالت چسبندگی خود را از دست داده و به صورت خمیری نرم و لطیف درآیند.

۳- سپس خمیر را چند بار بند کرده و به ظرف بکوبید و بعد ظرفی را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید و بعد با یک پارچه نخی نمناک روی آن را پوشانده و به مدت ۲ ساعت در جایی گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

۴- بعد از آماده شدن خمیر آن را روی سطح آرد پاشی شده باز کنید و با وردنه کمی ورز دهید و مثل آدامس چند بار بکشید، سپس خمیر را به چند قسمت تقسیم کرده و به شکل دلخواه شکل دهید.

۵- روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن قرار داده و روی خمیرها پارچه ای نمناک بیندازید و مدت ۳۰ دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند.

۶- سپس مقداری کره یا روغن را با ۱ زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی آن نیز کمی کنجد بپاشید.

۷- ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید، در اواسط پخت نیز می توانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید.

۸- در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را ۲ تا ۳ دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

نکات

• در صورت تمایل به خمیر نان مقداری گردو یا کشمش اضافه کنید.

• بهتر است وسط خمیر مقداری پوره خرما(مخلوط خرمای بدون پوست و کره)اضافه کنید تا خوشمزه تر شود.

• در زمان روشن کردن فر کاسه ای آب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند.

مهران وثوقی بازدید : 33 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

لبو به این خوش رنگی بپزید

در زودپز تقریبا یک ساعت و نیم زمان برای پخت لازم است چون لبو دیر پز است . لبو طبع سرد دارد و اضافه کردن شکر نه تنها باعث خنثی کردن سردی ان میشود بلکه باعث لذیذ شدن و ظهور و بروز بیشتر رنگ سرخ ان میگردد

لبو به این خوش رنگی بپزید

لبو را با یک پد یا برس خوب شسته و تمیز کنید،اما سر و ته ان را نبرید. هر بریدگی در سطح پوست باعث خارج شدن رنگ و قند ان میشود.

مواد لازم:

    لبو       3 کیلو
    شکر    5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

لبو را با یک پد یا برس خوب شسته و تمیز کنید،اما سر و ته ان را نبرید(تریم نکنید)هر بریدگی در سطح پوست باعث خارج شدن رنگ و قند ان میشود.اب را اضافه کرده و شکر را روی انها پاشیده روی حرارت ملایم بپزید. دقت کنید بعد از پخت باید کمتر از یک لیوان اب در قابلمه باشد. اگر مقدار اب بیشتر است روی حرارت بگذارید تا اب اضافی تبخیر شود و شربت پررنگ و نسبتا غلیظی حاصل شود.من از یک قطعه (بار) , شکرقهوه ای فشرده  که حدود 80  گرم است استفاده کردم کلا شکر قهوه ای سلامت تره واثر بهتری هم دارد.

در زودپز تقریبا یک ساعت و نیم زمان برای پخت لازم است چون لبو دیر پز است . لبو طبع سرد دارد و اضافه کردن شکر نه تنها باعث خنثی کردن سردی ان میشود بلکه باعث لذیذ شدن و ظهور و بروز بیشتر رنگ سرخ ان میگردد.

بعد از پخت پوست لبو به راحتی جدا میشود.لبو را برش داده و کمی از عصاره روی ان ریخته و داغ یا سرد سرو کنید.میتوانید لبو وشربت ان را در دو ظرف جدا تا دو هفته در یخچال نگه دارید.اسنک خوبی برای هر ساعت از روز است و با خیلی از سالادها هماهنگی دارد،غذای خیلی خوبی برای رژیم کنترل وزن است. و اگر چیزی از ان باقی ماند، بهترین انتخاب درست کردن ترشی لبوست ،حتی اگر لبو دوست ندارید باز هم ترشی لبو را امتحان کنید.

مهران وثوقی بازدید : 49 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه مورد علاقه کودکان و جوانان

ابتدا قارچ ها را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید قارچ ها را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پخته شوند.کالباس را خرد کنید و به همراه ذرت به قارچ اضافه کنید .در صورت تمایل می توانید با تهیه بلال و پختن آن ، خودتان در منزل ذرت را تهیه کنید

  طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

ذرت مکزیکی از جمله تنقلاتی است که مورد علاقه کودکان و جوانان است . می توان با کمی حوصله این خوراکی خوش خوراک را در منزل برای اعضای خانواده درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید .


مواد لازم :


کنسرو ذرت : یک عدد
قارچ  : 100 گرم
کره : 100  گرم
آویشن : دو قاشق چایخوری
پنیر پیتزا : 100 گرم
کالباس : 100 گرم
سس مایونز : 4 قاشق غذاخوری
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه


طرز تهیه :


ابتدا قارچ ها را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید قارچ ها را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پخته شوند.کالباس را خرد کنید و به همراه ذرت به قارچ اضافه کنید .در صورت تمایل می توانید با تهیه بلال و پختن آن ، خودتان در منزل ذرت را تهیه کنید.برای این منظور بسته به نوع بلال آن را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل آب جوش بپزید و سپس دانه کنید. بهتر است در هنگام پخت به بلال ها نمک اضافه نکنید چرا که باعث سفت شدن آن می شود. حرارت را کم کنید و سس مایونز را به همراه کره و نمک و فلفل و آویشن به ذرت بیفزایید و خوب مخلوط کنید. در نهایت پنیر پیتزا به با ذرت مکزیکی مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه درب ظرف را ببندید. سپس شعله را خاموش کنید و آبلیمو را اضافه کنید.ذرت مکزیکی را در ظرف های مناسب بریزید و با کمی کالباس خرد شده تزئین کنید.در صورت تمایل می توانید از کمی سس خردل هم استفاده کنید.

جام جم

مهران وثوقی بازدید : 45 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

یک پیشنهاد خوب، کیک خرمالو!

خرمالو‌ها را پوست بگیرید و گوشت آنها را با میکسر پوره کنید‎.‎‏ ظرف بزرگی آماده کرده و تخم مرغ‌ها را بشکنید. زرده‌ها و سفیده را جدا کنید و زرده‌ها را با روغن و شکر انقدر بزنید تا به رنگ کرم و حالت کشدار در آید

  یک پیشنهاد خوب، کیک خرمالو!

اگر اهالی خانه تان اهل خوردن خرمالو نیستند یا ترجیح می‌دهید با این میوه خوش طعم یک خلاقیت منحصر به فرد به خرج دهید را به شما پیشنهاد می‌کنیم!‏

 

مواد لازم:

خرمالو ‏۴ عدد

آرد ‏۲ لیوان

شکر ‏۱ و نیم لیوان

روغن مایع ‏۱ لیوان

گردو خرد شده نصف لیوان

تخم مرغ ‏۴ عدد

بکینگ پودر ‏۲ قاشق چایخوری

نمک یک هشتم قاشق چایخوری

یک پیشنهاد خوب، کیک خرمالو!

 

طرز تهیه: ‏

خرمالو‌ها را پوست بگیرید و گوشت آنها را با میکسر پوره کنید‎.‎‏ ظرف بزرگی آماده کرده و تخم مرغ‌ها را بشکنید. زرده‌ها و سفیده را جدا کنید و زرده‌ها را با روغن و شکر انقدر بزنید تا به رنگ کرم و حالت کشدار در آید. سپس خرمالوهای پوره شده را به آن اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید. حالا آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و چند بار الک کنید. سپس این ترکیب را قاشق قاشق به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی، به حالت دورانی هم بزنید.‏سفیده‌های تخم مرغ را جداگانه بزنید تا پف کرده و سفت شود. سپس به بقیه مایه کیک اضافه کنید. زیاد هم نزنید که در این صورت پف کیک می‌خوابد. در انتها گردوهای خرد شده را به کیک اضافه کنید.‎قالب کیک را چرب کنید یا کف آن کاغذ روغنی بیندازیدو سپس مایه کیک را در قالب بریزید و در فری که با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید، قرار داده و به مدت ۳۵ـ۴۵ دقیقه بپزید‎.‎ را پس از آماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شود سپس در صورت تمایل روی کیک کمی عسل بریزید و آن را سرو کنید. ‏

مهران وثوقی بازدید : 41 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

نکات طلایی در پخت برنج

خانم هایی هستند که بیرون ازخانه کار می کنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می توانند کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنند البته کمی آن را خشک بردارند، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند

 نکات طلایی در پخت برنج

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج:

یک تکه نان روی برنج قرار دهید و موقع کشیدن، نان را بردارید.

یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید پیاز بوی سوختگی را بخود می گیرد.

برای خوشمزه تر شدن شوید پلو:

برای اینکه شوید پلوی شما خوشمزه تر شود می توانید از ادویه مخصوص پلو که سبزرنگ است و در عطاری ها موجود می باشد استفاده کنید بعد از آبکش کردن برنج کمی ادویه لابه لای برنج بپاشید.

برای خوشمزه تر شدن شیر برنج:

اگرمی خواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می شود که شیر برنج شما خوشمزه تر شود.

اگر برنج شما بی نمک شد:

اگربراثر فراموشی برنجتان بی نمک شد اصلاً نگران نباشید، موقع کشیدن برنج مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید. با این کار بی نمکی برنج شما رفع می شود هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمک در روغن حل نمی شود.

اگر برنج شما شور شد:

اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید، که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن برنج آب بیشتر روی برنج داخل آبکش بریزید . اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگرچاره ای برای برطرف کردن شوری آن ندارید. مگر اینکه خورش را بی نمک درست کنید.

 

نکات طلایی در پخت برنج


از بین بردن بوی نامطبوع برنج:

اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت برنج را روی یک سطح پهن کنید. البته باید حتماً درسایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود. زیرا اگر برنج را جلوی نورآفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می شود و برنج حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود.

پخت برنج برای خانم های کارمند:

خانم هایی هستند که بیرون ازخانه کار می کنند و وقتی ظهر به خانه می آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اینگونه افراد از این روش می توانند کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنند البته کمی آن را خشک بردارند، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزند و قابلمه را داخل یخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمی آب و روغن دهند و آن را دم کنند خیلی سریع برنج هم دم کشیده است.

مهران وثوقی بازدید : 34 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه نان اشتهابرانگیز خرگوشی مخصوص کودکان+عکس

خرگوش را نیم ساعت یا بیشتر در یک جای گرم قرار دهید تا حجم اش دو برابر شود. بگذارید نیم ساعت در دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتی گراد) در فر بپزد. یک سینی را با برگ کاهو تزئین کنید

  طرز تهیه نان زیبا و اشتهابرانگیز خرگوشی مخصوص کودکان+عکس

مواد اولیه :

    خمیر                                        نان 2 قرص
    کشمش                                          2 عدد
    بادام                             2 عدد (برش خورده)
    تخم مرغ تخم مرغ        1 عدد (کمی زده شده)
    برگ کاهو                                  برای تزئین
    چاشته                                برای سرو کردن
    قالب                                 به شکل خرگوش

طرز تهیه نان زیبا و اشتهابرانگیز خرگوشی مخصوص کودکان+عکس


طرز تهیه:

ابتدا تخم مرغ را کمی بزنید. سپس با استفاده از خمیر شکل خرگوش را در بیاورید. از سر شروع کنید که حالت گلابی شکل دارد سپس بدن و بعد موهای اطراف چانه را. برای این دو قسمت آخر بایستی برش هایی به قطر 2 سانتی متر در خمیر ایجاد کنید. از باقی خمیر پنجه های بیضی شکل درست کنید. این پنجه ها باید با شکاف های 2 سانتی متری به بدن وصل شوند. کشمش ها را برای چشم ها و بادام ها را برای دندان ها کار بگذارید. تخم مرغ را بردارید و با قلم مو روی کل نان بمالید.

خرگوش را نیم ساعت یا بیشتر در یک جای گرم قرار دهید تا حجم اش دو برابر شود. بگذارید نیم ساعت در دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتی گراد) در فر بپزد. یک سینی را با برگ کاهو تزئین کنید و نان قهوه ای طلایی شده را روی آن قرار دهید. یک چاقو بردارید و یک حفره ی 10 سانتی متری در وسط خرگوش درست کنید. مواد داخل را در بیاورید و آن را با چاشته ی مورد علاقه پر کنید. کنار نان باز هم سبزیجات بگذارید و آن را سرو کنید.

مهران وثوقی بازدید : 37 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه ماهی شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر

● مواد لازم :

ماهی ۱ عدد
▪ گشنیز ۲۵۰ گرم
▪ پیاز ۱ عدد
▪ سیر ۲ حبه
▪ تمبرهندی به میزان لازم
▪ گردو ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
▪ زردچوبه، ادویه، نمک، فلفل و روغن به میزان لازم


● طرزتهیه:

ماهی را کاملا تمیز کرده، داخل ماهی را خالی و مقداری نمک می زنیم ( به مدت نیم ساعت ) کاملا شسته و با دستمال خشک می کنیم. پیاز و سیر را رنده کرده با مقداری روغن، زردچوبه، ادویه، فلفل و گشنیز خرد شده و درصورت تمایل مقدار کمی هکم شوید به آن اضافه و می گذاریم کاملا سرخ شود البته درب ظرف را می بندیم بعد از ۱۰ دقیقه آب تمبرهندی را به آن اضافه کرده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه ظرف را از روی اجاق برداشته و درداخل شکم ماهی قرار می دهیم، ماهی را با نخ یا خلال دندان بسته و درمقداری آرد و زردچوبه قرار می دهیم یا روی سطح ماهی می پاشیم سپس در ماهیتابه سرخ می کنیم بجای تمبرهندی می توان از آبلیمو یا آب نارنج نیز استفاده کرد. به جای گشنیز و سیر می توانیم از پیازداغ و گردو استفاده کنیم.

مهران وثوقی بازدید : 58 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مواد اولیه :

 طرز تهیه جوجه کباب تابه‌ای

مرغ (مخصوص جوجه كباب) مرغ نیم كیلو
روغن زیتون 3قاشق سوپخوری
زیتون (برای تزیین) به میزان لازم
نمك به میزان لازم
زعفران (ساییده) نصف قاشق چایخوری
آبلیمو به میزان لازم
پیاز 2عدد

 طرز تهیه:

1. ابتدا پیاز را رنده كرده و آب آن را كامل میگیریم و آب آن را روی جوجه های تمیز شده ریخته و 3قاشق سوپخوری ابلیمو به آنها اضافه میكنیم مقداری زعفران آب كرده و روی آن میریزیم و مواد را داخل ظرف در بسته ای به مدت حداقل 3ساعت داخل یخچال قرار میدهیم.

2. داخل تابه ای نچسب و در دار روغن زیتون را گرم کرده و جوجه‌کباب‌ها را داخل آن می‌ریزیم ، در ظرف را گذاشته هر ۱۰ دقیقه یک‌بار جوجه ها را پشت و رو میكنیم تا زمانی که آب جوجه‌کباب کشیده شود و به روغن بیفتد، در این مرحله نمک و دانه‌های زیتون را به غذا اضافه می‌کنیم و پس از دو دقیقه از روی حرارت برمی‌داریم.

نكات:

1)اگر دوست دارید به جای روغن زیتون از كره استفاده كنید.

2)بهتر است جوجه ها را از شب داخل یخچال قرار دهید تا خوشمزه تر شوند.

3)اگر دوست دارید افزودنیهای دیگری مثل برگ بو،فلفل دلمه ای، سیر و... را هم به جوجه ها اضافه كنید.

4)این نوع جوجه را بهتر است با كره و نان سرو كنید.

مهران وثوقی بازدید : 42 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه صبحانه مقوي با نان تست ,پنير و ميوه

طرز تهیه صبحانه مقوي با نان تست ,پنير و ميوه

صبحانه هميشه يكي از اركان اساسي و بنيادي يك روز خوب را تشكيل مي‌دهد و با خوردن آن بدن شما به جاي انباشته كردن كالري، سوخت و ساز خود را افزايش مي‌دهد. براي كنترل وزن، بهتر است هميشه صبحانه‌اي سالم بخوريد، چون علاوه بر اينكه تمركز و كارايي شما بالا مي‌رود خلق و خوي بهتري هم در طول روز خواهيد داشت.

 طرز تهیه صبحانه مقوي با نان تست ,پنير و ميوه

اين بار ما براي شما يك صبحانه ساده و در عين حال مقوي و مناسب فصل پيشنهاد مي‌كنيم. درواقع براي آن دسته از كساني كه دوست دارند صبحانه هر روزشان متنوع باشد، يك پيشنهاد ايده‌آل است. فقط كافي است صبح روز زمستاني خود را با يك ليوان آب هويج و پرتقال تازه همراه اين نان‌هاي تست خوشمزه شروع كنيد.

مواد لازم

نان تست                                             سه عدد

پنير خامه‌اي يا ماسكارپونه                     نصف بسته

پرتقال بزرگ و فيله شده                              يك عدد

انار دانه شده                                     نصف پيمانه

روش تهیه‌:

1. براي اين صبحانه خوشمزه مي‌توانيد نان‌هاي تست را از وسط به صورت مثلثي برش بزنيد و بعد آنها را گريل يا در دستگاه مخصوص، تست كنيد.

2. حالا مقداري پنيرخامه‌ای يا پنير ماسكارپونه روي نان‌ها بكشيد. ما پنير ماسكارپونه را به شما پيشنهاد مي‌كنيم چون تقريبا بدون نمك است و مزه فوق‌العاده‌اي به اين صبحانهمي‌دهد.

3. روي نان و پنير را با پرتقال و انار دانه شده تزئين كنيد. حالا نوبت يك آب‌ميوه تازه است، براي اين منظور، چهار عدد هويج و چهار پرتقال بزرگ را آب بگيريد و همراه اين صبحانه ميل كني

مهران وثوقی بازدید : 62 سه شنبه 11 فروردین 1394 نظرات (0)

طرز تهیه کلوچه بسیار خوشمزه در خانه

طرز تهیه کلوچه بسیار خوشمزه در خانه

مواد لازم :


آرد : یک و نیم پیمانه
پودر کاکائو : یک قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل : یک قاشق مرباخوری
جوش شیرین : یک قاشق مرباخوری
نمک : نوک قاشق مرباخوری
روغن مایع : نصف پیمانه
عسل : نصف پیمانه
شکر( ترجیحا قهوه ای ) : نصف پیمانه
تکه های ریز شکلات تلخ و شیرین : نصف پیمانه
آب ولرم : 2 قاشق مرباخوری
شکر سفید : یک چهارم پیمانه

طرز تهیه کلوچه بسیار خوشمزه در خانه

طرز تهیه :
فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
آرد، جوش شیرین، پودر کاکائو، پودر زنجبیل و نمک را در کاسه با هم مخلوط کنید.
در کاسه دیگری، شکر قهوه ای، روغن، عسل و آب ولرم را به مدت ۲ دقیقه با هم مخلوط کنید تا خامه ای مانند شود.

مواد خشک و تر را با هم مخلوط کنید.
دست ها را با آب سرد بشویید و خمیر را به مدت ۳ دقیقه ورز دهید.
سپس تکه های شکلات را به خمیر اضافه کنید و ورز دادن را ادامه دهید.
در صورت چسبناک شدن خمیر، کمی آرد به آن اضافه کنید.
سپس بگذارید به مدت یک ساعت استراحت کند.
از خمیر حدود ۱۸تا۲۴ قسمت جدا کنید. به شکل گرد دربیاورید، در شکر بغلتانید و با فاصله در سینی حاوی کاغذ روغنی قرار دهید.سینی را به مدت ۱۰تا۱۲ دقیقه در فر قرار دهید و هنگامی که هنوز نرم است، کلوچه‌ها را از فر دربیاورید و بگذارید سرد شود.

مهران وثوقی بازدید : 53 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

طرز تهیه مینی ساندویچ مرغ

 

 

مینی ساندویچ مرغ,درست کردن مینی ساندویچ مرغ


آماده سازی : 30 دقیقه
مورد مصرف : پیش غذا 

مواد لازم جهت تهیه مینی ساندویچ مرغ :

نان تست  1 بسته
کالباس  250 گرم
 گردو  250 گرم
 سینه مرغ  2 عدد
خیار شور به میزان لازم
جعفری به میزان لازم
سس مایونز به میزان لازم


طرز تهیه مینی ساندویچ مرغ :
مرغ پخته و خرد شده را با جعفری و خیارشور خرد کرده و کالباس و سس مایونز مخلوط کنید .

حالا روی نان تست مالیده و یکی دیگر از نان را روی مواد گذاشته با دست کمی فشار دهید تا دو تکه نان به هم بچسبند بعد مثلثی شکل برش بدهید .

به دو طرف نان کمی سس زده و داخل جعفری و هویچ و کنجد جداگانه زده داخل سینی بچینید.

مهران وثوقی بازدید : 52 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

طرز درست کردن ژلــه رنگین کمان



آموزش درست کردن ژله رنگین کمان, ژله رنگین کمان


مواد لازم:
پودر ژله هاي:

انگور يا شاتوت(براي بنفش)
بلوبري،تمشك آبي(براي آبي)
ليمو يا كيوي(براي سبز)
موز يا آناناس(براي زرد)
پرتقال(براي نارنجي)
آلبالو يا انار(براي قرمز)
بستني ليواني وانيلي:2 عدد

 

آموزش درست کردن ژله رنگین کمان, ژله رنگین کمان


البته مي تونايد تعداد رنگهاي ژله را كم كنيد (اگر وقتتان كم بود) به نظرم باز هم قشنگيه خودش را خواهد داشت .

اگر از ظرفي مثل قالب ما استفاده مي كنيد به اين نكته توجه كنيد كه ميزان ژله اي كه از هر نوع تهيه مي كنيد به ترتيب رنگ رنگين كمان همين طور زيادتر مي شود .

براي اينكه متوجه منظورم بشويد دونه دونه رنگها را توضيح مي دهم .

مهران وثوقی بازدید : 38 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

طرز تهیه خورش ماهی



طرز پخت خورش ماهی, درست کردن خورش با ماهی


مناسب فصل : همه فصول
آماده سازی : 30 دقیقه
پخت : 20 دقیقه

مواد لازم جهت تهیه خورش ماهی برای 4 نفر :

 

 پیاز 2 عدد
 رب گوجه فرنگی 1 قاشق مربا خوری
 ادویه به میزان لازم 
 گوجه فرنگی  2 عدد
 ماهی متوسط 4 عدد
 رب خرما 1/4 لیوان


طرز تهیه خورش ماهی :
پياز درشت نگين شده را سرخ ميكنيم يك قاشق مربا خورى رب گوجه فرنگى و ادویه اضافه ميكنيم وتفت ميدهيم.

سپس دو عدد گوجه فرنگى رنده يا ريز شده را به ان اضافه ميكنيم ميگذاريم كمى آبش جمع شود.

مثل املت که جا افتاد، چهار تكه ماهى متوسط سرخ شده را اضافه ميكنيم بعد از يك جوش نصف استكان رب خرما اضافه ميكنيم.
با شعله كم ده دقيقه كه جوش آيد و جا افتاد با برنج نوش جان كنيد...

نکته تهیه خورش ماهی:
ميتوان بجاى ماهى از فيله مرغ هم استفاده شود.

مهران وثوقی بازدید : 47 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

طرز تهیه فلافل رژیمی



نحوه پخت فلافل رژیمی, مواد لازم برای فلافل رژیمی


مواد لازم :

 كنسرو نخود  یك قوطی
 پیاز  یك عدد
 سیر  سه حبه
 پودر زیره  یك هشتم ق چ
 پودر تخم گشنیز  یك چهارم ق چ
گشنیز ربع لیوان
جعفری ربع لیوان
فلفل قرمز به مقدار زیاد
روغن زیتون برای چرب كردن


طرز تهیه :
فر رو روی 210 درجه سانتی گراد قرار میدیم.
كنسرو نخود رو آبكش میكنیم و نخودها رو توی بلندر میریزیم.
پیاز و جعفری و گشنیز و سیر و زیره و تخم گشنیز و فلفل رو اضافه میكنیم.
میزان فلفلش بستگی به تحملتون داره هر چی بیشتر بهتر!

مهران وثوقی بازدید : 56 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (0)

 

ژله آبرنگی,طرز تهیه ژله آبرنگی


دستور ژله آبرنگی :
ابتدا چند رنگ ژله ( بستگی به انتخاب خودتان دارد فقط ژله های رنگی باشد ) را با همان مقدار آب روی بسته یعنی به ازای هر بسته ٢ لیوان سرخالی در ظروف جداگانه کاملا حل کنید و در ظرف بریزید تا ببندد بعد از بسته شدن ژله ها را به تکه های بزرگ نامنظم بریده و در قالب به طور مخلوط بریزید طوری که کمی پایین تر از لبه قالب را پر کند ژله آلوورایی که روی بخار آب جوش حل کردید و هنوز گرم است روی ژله رنگی های سرد بریزید تا کمی آن ها را آب کرده و سایه رنگی در هم ایجاد میشود. هر چقدر قالب حجم داشت نصف آن آلوورا آب میکنیم مثلأ اگر ١٠ لیوان جا داشت ما ۵ لیوان ژله آلوورا درست میکنیم.

 

در این ژله نکته مهم دمای ژله آلوورا است، ژله آلوورا را آب کنید بعد بگذارید به دمایی برسد که وقتی دست تان را داخل می برید انگشت تان گرما را حس کند ولی بتوانید دست تان را نگه دارید و نسوزید یعنی ولرم باشد، زیاد داغ باشد همه قاطی می شود اگر سرد هم باشد سایه نمی اندازد ، ( ژله خورده شیشه ) و اینکه اول قالب پر از ژله رنگی را داخل یخچال بگذارید و بعد آلوورا را روی آن بریزید که دیگر لازم نباشد آن را بلند کنید چون اگر تکان بخورد رنگ ها بهم می ریزد.

مهران غفارزاده بازدید : 43 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)
DSC_9410.jpg


طرز تهیه
مواد لازم

شکر75 گرم
 
آب جوش42 میلی‌لیتر
 
کاکائو (الک شده)15 گرم
 
کره2 قاشق سوپ‌خوری
 
وانیل شکرییک چهارم قاشق چای‌خوری
 
خامه300 گرم
 
پودر قند (الک شده)20 گرم
 
سفیده تخم مرغ3 عدد
 
پودرکاکائو (الک شده)به مقدار لازم
 
 

1.در تابه‌ای مناسب، شکر و کمی آب جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کاملاً حل شود (روش بن ماری). سپس کاکائو و کره را به آن اضافه کرده، مواد را با هم مخلوط کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملاً یکدست شوند؛

2. مواد را از روی حرارت بردارید، وانیل را اضافه کنید. پس از این‌که کاملاً خنک شد، خامه را با پودر قند هم زده و به مواد بالا اضافه و مخلوط کنید.

3. سفیده‌ها را با همزن برقی هم بزنید تا کاملاً سفت شوند و حجم آن‌ها دو برابر شود، سپس به مواد بالا اضافه نمایید و با لیسک (قاشق پلاستیکی) مواد را کاملاً مخلوط کنید.

4. مواد آماده را در قالب ریخته، با قاشق سطح آن را صاف کنید و به مدت 17 الی 20 ساعت در یخچال قرار دهید، سپس روی آن پودرکاکائو ریخته و سرو کنید (چنانچه عجله دارید مواد آماده را داخل چهار عدد ظرف کوچک ریخته و به مدت 8 تا 10 ساعت در یخچال قرار دهید).


مهران غفارزاده بازدید : 39 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

 

مواد لازم:

 

شکلات خرد شده 115 گرم
شیر  150 میلی لیتر
خامه  300 میلی لیتر
کشمش  50 گرم
بیسکوییت خرد شده  30 گرم
گردوی خرد شده  30 گرم

 

طرز تهیه:

شكلات را با شیر در ظرف كوچكی بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم گرم شود و شكلات در شیر ذوب شود. این مخلوط را كنار بگذارید تا سرد شود.

خامه را در ظرف دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. مراقب باشید خامه را بیش از اندازه هم نزنید تا به كره تبدیل نشود. سپس مخلوط شكلات و شیر را به آن اضافه كنید و مرتب هم بزنید.

مایه بستنی را در یك ظرف یا قالب مناسبی كه بتوانید در فریزر قرار دهید بریزید و آن را داخل فریزر بگذارید تا زمانی كه كریستال های یخ در لبه های ظرف دیده شوند. بستنی را از فریزر خارج كنید و خوب هم بزنید. سپس بیسكوییت، كشمش و گردو را در آن بریزید و مخلوط كنید تا در تمام بستنی پراكنده شوند. بستنی را دوباره در فریزر قرار دهید تا كاملا ببندد. حال بستنی آماده ی سرو است.

مهران غفارزاده بازدید : 35 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

موادلازم:

 

خامه  300 گرم
شکلات  200 گرم
شکر  نصف فنجان
زرده ی تخم مرغ  4 عدد
رنده ی پوست پرتقال  یک قاشق مرباخوری
کره  50 گرم

 

طرز تهیه :

 شکلات  و خامه را روی حرارت غیر مستقیم یعنی ،ظرف محتوی شکلات و خامه را بالای ظرف آبی که در روی حرارت قرار دارد، بگذارید.سپس زرده ی تخم مرغ  و شکر را با هم آن قدر بزنید تا سفید شود. رنده ی پوست پرتقال  را به این مخلوط اضافه نمایید.در انتها کره را اضافه کرده و همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و در ظرف مناسب بریزید و روی آن را با خامه تزئین نمایید.

 

مهران غفارزاده بازدید : 37 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 


 

دسر شکلاتي

مقدار تهيه: براي 5 نفر                  زمان تهيه: 25 دقيقه

 

مواد لازم:

 

شکلات تيره                200 گرم

شير                            2 پيمانه

خامه                           يک پيمانه

شکر                           سه چهارم پيمانه

پودر کاکائو                    يک چهارم پيمانه

نمک                           يک چهارم قاشق چاي ‌خوري

آرد ذرت                       يک چهارم پيمانه

وانيل                          نصف قاشق چاي ‌خوري

 

طرز تهيه:

 

* شکلات را به قطعات خيلي ريز درآوريد.

* شکلات، يک و سه چهارم پيمانه شير، خامه، شکر، کاکائو و نمک را درون قابلمه ي بزرگي ريخته با هم مخلوط کنيد.

* ظرف را روي حرارت متوسط قرار داده و با يک همزن تا حدي هم بزنيد که مخلوط نرم و غليظي حاصل شود.

* آرد نشاسته با يک چهارم باقي‌ مانده از شير را درون ظرفي با هم مخلوط کرده و به مواد درون قابلمه اضافه کنيد.

* بگذاريد مواد درون قابلمه يک دقيقه آرام حرارت ببيند.

* در اين ميان،‌ آرام مخلوط را هم بزنيد و موادي که به کناره‌ هاي قابلمه پريده را با يک کفگير بگيريد و درون مخلوط بريزيد.

* کره را به مخلوط اضافه کرده و يک دقيقه ي ديگر نيز آن ‌ها را حرارت دهيد.

* وانيل را به مخلوط اضافه کنيد.

* پودينگ شکلات را مي ‌توانيد به تنهايي و يا به عنوان رويه کيک استفاده کنيد.

مهران غفارزاده بازدید : 46 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

شاید کمی عجیب باشد اما جالب است که بدانید فقط با موز، بدون هیچ ماده‌ی دیگری می‌توان بستنی خوشمزه‌ای را آماده کرد.

 

 

 

 

بستنی موزی

 

 

برای تهیه‌‎ی این بستنی، موزهای کاملاً رسیده بهتر است؛ زیرا شیرینی آن بیشتر است و خوب همان‌طور که قبلا ذکر شد این بستنی فاقد شکر و هر ماده‌ی دیگری است و این شیرینی طبیعی موزهای رسیده به ما کمک می کند تا بستنی خوش طعم‌تری داشته باشیم.

 

 

بستنی موزی

 

 

 

موزها را پوست کنده و خرد کنید.

 

 

 

 

بستنی موزی

 

 

 

سپس آن‌ها را به مدت یک تا دو ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

 

 

 

 

بستنی موزی

 

 

 

با همزن، موزها را خیلی خوب هم بزنید.

 

 

 

 

بستنی موزی

 

 

 

در این لحظه می‌بینید که موزها تبدیل به بستنی می‌شوند.

 

 

 

مهران غفارزاده بازدید : 40 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

روش تهيه ي کرم کارامل

کرم کارامل

مواد لازم

 

شکر                        160 گرم

آب                           60 ميلي ليتر

شير کم چرب            875 ميلي ليتر

وانيل                        2 قاشق چاي خوري

تخم مرغ                   4 عدد

سفيده تخم مرغ       4 عدد

شکر اضافه              175 گرم

 

روش تهيه

 

 

1 - درجه ي فر را روي 200 درجه سانتي گراد تنظيم نماييد.

 

2 – شکر و آب را روي حرارت کم قرارداده، هم بزنيد تا شکر کاملا حل شود. دماي گاز را افزايش دهيد تا آب شروع به جوشيدن کند.

بگذاريد آب داخل ظرف همچنان بجوشد تا زماني که رنگ ترکيب آب و شکر مايل به طلايي تيره شود. توجه داشته باشيد که در زمان جوشيدن آب، نبايد درب ظرف را ببنديد.

 

3 – شربت را داخل ماهيتابه بريزيد و ماهيتابه را طوري قرار دهيد تا تمام سطح آن، به طور يکسان حاوي شربت باشد.

 

4 – شير را روي حرارت بگذاريد تا گرم شود. زماني که شير گرم شد آن را از روي حرارت برداشته، وانيل را به آن بيفزاييد. تخم مرغ ها، سفيده هاي تخم مرغ و شکر اضافي را که در مواد لازم قيد شده، با هم ترکيب کنيد و آن قدر به هم بزنيد تا ترکيب يک دستي تهيه شود.

سپس به آرامي شير را به آن ها اضافه کنيد و کاملا به هم بزنيد تا خيلي خوب با هم ترکيب شوند. 

 

5 – کرم تهيه شده را از الک بگذرانيد و آن را داخل ماهيتابه ي حاوي شربت بريزيد. سطح ماهيتابه را با فويل بپوشانيد و آن را داخل ماهيتابه ي بزرگ تر ديگري قرار دهيد.

داخل ماهيتابه ي بزرگ تر آب داغ بريزيد، طوري که نيمي از ارتفاع ماهيتابه ي حاوي کرم کارامل را پُر کند. حال درجه فر را روي 160 درجه تنظيم کنيد. بگذاريد کرم کارامل به مدت 1 ساعت داخل فر بپزد تا زماني که بتوانيد يک چاقوي تيز را داخل کرم کارامل فرو کنيد و زمان بيرون آوردن آن چيزي به اطراف چاقو نچسبد.

ماهيتابه ي حاوي کرم را از ماهيتابه ي بزرگ تر خارج کرده، آن را در جايي قرار دهيد تا خنک شود. پس از آن که محتويات داخل ماهيتابه سرد شد، سطح آن را با پلاستيک بپوشانيد و به مدت يک شب داخل يخچال نگه داري کنيد.

 

6 – کرم کارامل را 45 دقيقه پيش از سرو، از يخچال خارج کنيد تا دماي آن به  دماي اتاق برسد. براي سرو با يک چاقو اطراف کرم کارامل را از ماهيتابه جدا کنيد و سپس آن را به ظرف مورد نظر براي سرو منتقل کنيد.

 

نوش جان

مهران غفارزاده بازدید : 33 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

مارمالاد سیب و توت فرنگی

مواد لازم:

سیب              600 گرم

توت فرنگی      800  گرم

آب                  سه چهارم پیمانه

شکر               حدود 1 کیلوگرم

آبلیمو              یک سوم پیمانه

 

 

روش تهیه:

پوست سیب ها را بگیرید و دانه های آن را خارج کنید. سپس به قطعات ریز خرد کنید.

مارمالاد سیب و توت فرنگی

حالا سیب ها، توت فرنگی ها و آب را با هم مخلوط و داخل ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا در حدود نیم ساعت بجوشد.

اکنون مخلوط  میوه را اندازه گیری نمایید و به ازای هر یک پیمانه مخلوط میوه، سه چهارم پیمانه شکر در نظر بگیرید.

 

 

سپس مخلوط میوه ها و شکر را به همراه آبلیمو درون ظرف قبلی منتقل کنید و دوباره  روی اجاق  قرار دهید.

حرارت را ملایم کنید تا زمانی که شکر حل شود.

سپس بگذارید مخلوط حدود 15 دقیقه بجوشد تا زمانی که کاملا به قوام برسد.

حالا مارمالاد داغ را داخل شیشه ی استریل شده ی داغ بریزید و درب آن را ببندید.

مهران غفارزاده بازدید : 59 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

 

اسموتي

 

 

مواد لازم

 

توت‌ فرنگي يخ زده                         يک و نيم پيمانه

آناناس يخ زده                                يک پيمانه

شير                                             نصف پيمانه

ماست                                         يک و نيم پيمانه

شکر                                            دو قاشق چاي‌خوري

يخ خرد شده                                 يک پيمانه

 

 

طرز تهيه

 

تمام مواد فوق را درون دستگاه مخلوط کن بريزيد.

دستگاه را روي درجه ي حداکثر قرار داده تا مواد درون آن خوب با هم مخلوط شده و نرم و يک دست شوند.

اين اسموتي براي 4 نفر تهيه شده است.

مهران غفارزاده بازدید : 48 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)
 

 

پودینگ

 

مواد لازم

نشاسته ذرت                           4 قاشق غذاخوری

وانیل                                        نوک قاشق چای‌خوری

خامه فرم گرفته                       150 گرم

آب انار                                      2 پیمانه

پودر قند*                                  4/3 پیمانه

شیر                                        2 قاشق غذاخوری

ورق ژلاتین                               2 ورق

پنیر خامه‌ای (به دلخواه)            100 گرم

دانه انار                                    مقداری

* (در صورتی که ترشی آب انار زیاد است مقدار پودر قند را تا 2/1 دیگر افزایش دهید)

 

پودینگ

 

طرز تهیه

مرحله 1 - آب انار را با پودر نشاسته، پودر قند و وانیل مخلوط کنید، شیر را نیز افزوده و روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب بهم زده تا غلیظ شود.

 

مرحله 2 - پنیر خامه‌ای را با خامه فرم گرفته مخلوط کرده و بزنید در حدی که فقط با هم یکدست شوند.

 

مرحله 3 - مخلوط خامه را به مواد نشاسته‌ای مرحله 1 اضافه کرده و هم بزنید تا مانند فرنی غلیظ شود.

 

مرحله 4 - ورق ژلاتین را در 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب سرد حل کرده، روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود، سپس به مواد افزوده و سریع هم بزنید.

 

پودینگ آماده شده را با کمی دانه انار مخلوط کرده و در جام یا ظرف دلخواه ریخته و در یخچال قرار دهید.

 

سرو تک نفره پودینگ انار

برای سرو تک نفره پودینگ، داخل جام یا لیوان مناسبی را مقداری کیک برش خورده بریزید، سپس کمی ژله بسته شده انار اضافه کنید، سپس پودینگ را ریخته و در نهایت مقداری دانه انار اضافه کرده و سپس سرو نمایید. در صورتی که لیوان بزرگ باشد همین مراحل را دوباره انجام دهید تا لیوان پر شود.

مهران غفارزاده بازدید : 35 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 


 

کرم لبـو

 

مواد اولیه

شیر و شکر                                از هر کدام نصف پیمانه

لبو پخته شده                              یک سوم پیمانه

خامه                                          200 گرم

آب لبو                                         دو تا سه قاشق سوپ‌خوری

پودر ژلاتین                                  دو قاشق مرباخوری

آب جوش                                    یک چهارم پیمانه

مروارید خوراکی برای تزئین         به میزان لازم

 

طرز تهیه

* ابتدا پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و آن را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید تا حل شود.

* شکر و خامه را با هم مخلوط کرده شیر را افزوده و خوب هم بزنید.

* لبوی پخته و پوره شده و آب لبو را نیز اضافه کنید.

* ژلاتین آماده شده را هم مخلوط کرده در ظرف مورد نظر بریزید و آن را در یخچال به مدت سه الی چهار ساعت قرار دهید.

* سپس در ظرف مورد نظر برگردانید و با لبوهای پخته قالب زده و با مرواریدهای خوراکی آن را تزئین کنید.

مهران غفارزاده بازدید : 48 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 


 

حلوا لایه‌ای

 

مواد لازم:

آرد کامل گندم                      500 گرم

شکر                                   400 گرم

روغن مایع                           200 گرم

روغن جامد                          175 گرم

زعفران دم شده غلیظ          نصف پیمانه

آب                                      دو پیمانه

گلاب                                   4/1 پیمانه

نسکافه                               دو قاشق چای‌خوری

آب جوش                             یک قاشق سوپ‌خوری

 

طرز تهیه:

* آب و شکر را مخلوط کرده، روی حرارت گذاشته تا بجوشد و غلیظ شود، سپس از روی حرارت برمی‌داریم تا کاملاً خنک شود (بهتر است سه الی چهار ساعت قبل از درست کردن حلوا شهد آن را آماده کنیم).

* نسکافه را در آب جوش حل کرده و کنار می‌گذاریم.

* روغن جامد و مایع را در تابه‌ای مخلوط کرده و روی حرارت می‌گذاریم، آرد را به روغن اضافه کرده و با حرارت متوسط آرد را کمی تفت می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود، سپس از آرد تفت خورده را کنار گذاشته و باقی را کاملاً سرخ می‌کنیم. (تا حدی که رنگ آن خرمایی روشن شود و بوی عطر آرد سرخ شده بلند شود)

* تابه را از روی حرارت برداشته و به هم زدن ادامه می‌دهیم، پس از یکی، دو دقیقه شهد را آرام آرام به مخلوط آرد و روغن اضافه می‌کنیم و خیلی سریع به هم زدن ادامه می‌دهیم.

* زعفران و گلاب را افزوده و هم می‌زنیم تا کاملاً ترکیب شوند.

* مواد را نصف کرده و یکی را با محلول نسکافه مخلوط می‌کنیم تا حلوای قهوه‌ای رنگ با طعم نسکافه شود و باقی شهد را به حلوای سفید اولیه که کنار گذاشته بودیم اضافه می‌کنیم، اکنون به صورت مجزا حلواها را روی حرارت ملایم مخلوط می‌نماییم تا موقع هم خوردن حلوا از دیواره و ظرف جدا شود.

* حلواها را تا داغ است به ترتیب رنگ دلخواه در قالب سیلیکون پرس کرده و پس از خنک شدن از قالب خارج می‌کنیم.

 

نکته

می‌توانید روی حلوا را با خلال پسته، بادام پرک شده، پودر نارگیل یا شکلات و کنجد پوست کنده تزئین کنید.

مهران غفارزاده بازدید : 55 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)
 

 

حلوای دو رنگ

 

مواد اولیه:

آرد                                                   دو پیمانه

پودر شکر                                        یک پیمانه

کره آب شده                                    200 گرم

هل ساییده شده                             یک قاشق سوپ‌خوری

پودر کاکائو                                        دو قاشق سوپ‌خوری

پودر پسته و بادام برای تزیین           به میزان لازم

 

طرز تهیه:

* آرد را روی شعله ملایم قرار می‌دهیم تا بوی خامی آن کاملاً گرفته شود.

* سپس حرارت را خاموش می‌کنیم. چون بقیه مراحل نیازی به حرارت ندارد.

* پودر شکر، هل و کره را اضافه کرده و خوب با دست ورز می‌دهیم. در این مرحله مواد را دو قسمت کرده و یک قسمت را با پودر کاکائو مخلوط می‌کنیم. در کف قالب حلوای ساده و بعد کاکائویی را ریخته و با پودر پسته و بادام تزیین می‌کنیم.

* حلوا را در یخچال می‌گذاریم تا ببندد سپس در قالب برش می‌زنیم.

مهران غفارزاده بازدید : 35 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 


 

کاستارد وانیلی

 

مواد لازم برای 2 پیمانه کاستارد:

شیر                            1 و 2/1 پیمانه

خامه                           2/1 پیمانه

شکر                           3/1 پیمانه

وانیل                          2/1 قاشق چای‌خوری

زرده تخم مرغ              4 عدد

نشاسته ذرت              1 و 2/1 قاشق غذاخوری

کره به دلخواه               1 قاشق غذاخوری

کاستارد وانیلی

 

طرز تهیه:

مرحله 1 - زرده تخم مرغ، شکر و نیمی از وانیل را در ظرف مناسبی ریخته و با همزن دستی بزنید تا یکدست شوند.

 

مرحله 2 - نشاسته را به مخلوط زرده ها افزوده و با قاشق بزنید تا نشاسته بخورد مواد برود.

 

مرحله 3 - شیر و خامه را مخلوط کرده، روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید داغ شده ولی بجوش نیاید، سپس کمی از آن را آرام به مخلوط زرده افزوده و هم بزنید، سپس مابقی مخلوط شیر را کم کم افزوده و هم زده تا مایه ای نرم حاصل شود، مایه آماده شده را دوباره روی حرارت ملایم گذاشته، مابقی وانیل را افزوده و مرتباً هم زده تا مایه غلیظ شده و کاستارد آماده شود، در صورت تمایل کره را در این مرحله اضافه کنید.

 

مرحله 4 - کاستارد آماده شده را در صورتی که برای تزئین ژله، کیک، ترایفل و ... مورد استفاده قرار می‌دهید در ظرفی ریخته، روی آن‌را سلفون کشیده و تا زمان استفاده کردن در یخچال قرار دهید، در صورتی که کاستارد را تک نفره سرو می‌کنید آن‌را درون لیوان یا جام بریزید، حدود 1 ساعت در یخچال نگهداری نمایید، سپس به دلخواه تزئین کرده و سرو نمایید.

مهران غفارزاده بازدید : 44 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی:

پودر ژله آلبالو                 دو بسته

آلبالو تازه                       چند عدد

بستنی وانیلی             یک و نیم لیوان

 

با این مقدار مواد لازم به اندازه پنج کاسه بستنی خوری از ”‌ژله بستنی“ خواهیم داشت.

چند عدد آلبالو تازه

ژله بستنی

 

دو بسته پودر ژله آلبالو معادل دویست گرم پودر ژله

ژله بستنی

 

یک و نیم لیوان بستنی وانیلی جمعا معادل200 گرم

ژله بستنی

 

طرز تهیه بستنی ژله ای:

یک بسته پودر ژله آلبالو را کم کم در یک لیوان آب جوش ریخته، هم می زنیم تا حل شود.

ژله بستنی ژله بستنی
 
ژله بستنی ژله بستنی

 

یک و نیم لیوان بستنی وانیلی (200 گرم) را اضافه کرده، هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

ژله بستنی ژله بستنی
 
ژله بستنی

 

مایه ژله بستنی را تا نصفه در کاسه های بستنی خوری ریخته و در صورت دلخواه روی آن چند عدد آلبالو گذاشته، یک ساعت در یخچال می گذاریم تا سفت شود. بعد یک بسته پودر ژله دیگر را با یک لیوان آب جوش و بعد یک لیوان آب سرد حل می کنیم و روی ژله بستنی می ریزیم و دو ساعت در یخچال می گذاریم تا آماده شود.

ژله بستنی ژله بستنی

 

 

به جای پودر ژله آلبالو و میوه آلبالو می توان از پودر ژله و میوه پرتقال، موز، طالبی و غیره استفاده کرد و رنگ های مختلفی از ژله بستنی را به دست آورد.

ژله بستنی ژله بستنی

 

نوش جان

مقدار کالری موجود در کل ژله بستنی حدود 1150 کیلوکالری می باشد.

ژله بستنی

 

مقدار کالری موجود در یک کاسه بستنی خوری از دسر حدود 230 کیلوکالری می باشد.

ژله بستنی
مهران غفارزاده بازدید : 51 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

فرنی انبه

 

مواد لازم:

آرد برنج                          3 قاشق سوپ‌خوری

آرد نشاسته                   1 قاشق سوپ‌خوری

شیر                               2 لیوان

شکر                              1/2 پیمانه

گلاب                              یک قاشق سوپ‌خوری

خامه                              2 قاشق سوپ‌خوری

انبه                                1 عدد

کره                                25 گرم

فرنی انبه

 

طرز تهیه:

1- آرد برنج، آرد نشاسته و شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید.

2- وقتی شیر ولرم شد، شکر را به آن اضافه کنید تا شکر حل شود و شیر به جوش بیاید.

3- گلاب را اضافه کنید و اجازه دهید که مواد فرنی غلیظ شود.

4- بعد، از روی حرارت بردارید و کره را اضافه کنید.

 

5- پوست انبه را بگیرید و میکس کنید تا حسابی پوره شود.

6- خامه و پوره انبه را به فرنی خنک شده اضافه کنید و در ظرفی که می‌خواهید سرو کنید بریزید و بگذارید یخچال تا خودش را بگیرد و رویش بسته شود.

مهران غفارزاده بازدید : 30 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)
برای تهیه این پودینگ، می‌بایست از بهترین نوع شکلات استفاده نمایید.

 

پودینگ شکلات

 

 

 

مواد لازم :

شکلات جامد 70 درصد                                                       455 گرم 

قهوه داغ (اسپرسو یا هر نوع قهوه فوری و غلیظ با کیفیت)  50 میلی لیتر

تخم مرغ                                                                            6 عدد  

شکر                                                                                 200 گرم

بادام آسیاب شده                                                              100 گرم

آرد برنج                                                                             100 گرم

فندق بو داده و خرد شده                                                 ٢ قاشق غذاخوری

کره                                                                                125 گرم + مقداری برای چرب کردن قالب‌ها

 

 

روش تهیه:

* 125 گرم از شکلات را همراه با قهوه داغ، ذوب کنید. سپس آن‌ها را داخل قالب‌های کوچک و مکعبی یخ بریزید و در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

* 6 عدد ظرف یا قالب یک شکل را با مقداری کره کاملاً چرب کنید و در یخچال قرار دهید.

باقیمانده شکلات را همراه با کره داخل ظرفی بریزید.

* ماهیتابه‌ای را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار دهید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، ظرف حاوی شکلات و کره را داخل آن بگذارید و هم بزنید تا ذوب شوند.

* سفیده و زرده تخم مرغ‌ها را در دو ظرف جداگانه بریزید.

* سفیده تخم مرغ را با شکر کاملاً به هم بزنید.

* زمانی که ترکیب شکلات و کره سرد شد، زرده تخم‌مرغ را به آن‌ها اضافه کنید. سپس بادام و آرد را به آن‌ها بیفزایید. در پایان نوبت به ترکیب سفیده تخم‌مرغ می‌رسد که می‌بایست با دقت به سایر مواد افزوده شود.

* دمای فر را روی 190 درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

* قالب‌ها را از یخچال خارج کنید. مقداری از ترکیب آماده شده را داخل هرکدام از قالب‌ها بریزید. سپس مکعب‌های منجمد شکلات قهوه را روی آن‌ها بگذارید. دوباره مقداری از ترکیب را روی آن‌ها بریزید تا کاملاً مکعب‌های شکلات قهوه را بپوشاند.

* قالب‌ها را به مدت 18 تا 20 دقیقه داخل فر از پیش گرم شده، قرار دهید.

* پودینگ را زمانی که گرم هستند، با دقت از قالب‌ها بیرون بیاورید. روی آن‌ها مقداری فندق خرد شده بریزید و سریع سرو نمایید. پودینگ‌های شکلات آماده‌اند تا به ضیافت شما، شیرینی و طعمی فراموش نشدنی ببخشند.

 

نوش جان!  

مهران غفارزاده بازدید : 53 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

 

حلوای عاشورا را این‌طوری بپزید

مواد لازم برای تهیه حلوا

زعفران                          نصف قاشق مرباخوری

شکر                              یک لیوان

آرد گندم                         دو لیوان

روغن مایع                      یک لیوان

گلاب                             یک چهارم لیوان

آب                                 یک لیوان سر خالی

 

با این مقدار مواد لازم حدوداً به اندازه سه بشقاب میوه‌خوری از ”‌ حلوا “ خواهیم داشت.

 

مواد لازم برای تهیه حلوا

یک لیوان شکر، معادل 240 گرم. دو لیوان آرد گندم، جمعاً معادل 240 گرم 

 

 

حلواحلوا

 

 

 

 

نصف قاشق مرباخوری زعفران

حلوا

 

یک چهارم لیوان گلاب، معادل 50 گرم. یک لیوان روغن مایع، معادل 200 گرم

 

حلواحلوا
 

 

طرز تهیه حلوا

یک لیوان روغن را در یک ماهیتابه تفلون ریخته، روی شعله متوسط قرار می‌دهیم. دو لیوان آرد را کم‌کم با یک الک در روغن ریخته مرتب هم می‌زنیم. 10 الی 15 دقیقه آن را تفت داده و هم می‌زنیم تا رنگ آرد کمی قهوه‌ای شود و خامی آرد گرفته شود (بوی حلوا در می‌آید). هر چه رنگ آرد قهوه‌ای پررنگ‌تر شود، در نهایت حلوای تیره‌تری خواهیم داشت.

حلوا

 

 

یک لیوان سر خالی آب، یک لیوان شکر و نصف قاشق مرباخوری زعفران آسیاب شده را در یک قابلمه ریخته، روی شعله گذاشته، هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس شعله را خاموش کرده، یک چهارم لیوان گلاب اضافه می‌کنیم.

حلوا

 

شعله زیر آرد را خاموش کرده، محلول آب و شکر را کم‌کم به آن اضافه کرده، هم می‌زنیم تا زمانی که حلوا یکدست شود. سپس شعله را روشن کرده، به هم زدن ادامه می‌دهیم تا زمانی که حلوا به ماهیتابه نچسبد و اصطلاحاً حلوا روغن بیندازد. در این موقع شعله را خاموش کرده، حلوا را در ظرف کشیده و روی آن را صاف می‌کنیم.

حلوا

 

با نوک قاشق یا ته قاشق می‌توان حلوا را تزئین کرد.

حلوا

 

می‌توان به جای آب و زعفران، در حلوا شیر و زعفران (با دو قاشق شکر کمتر) ریخت و حلوای زردرنگ به دست آورد. سپس آن را به قطر یک سانت روی یک کیسه فریزر پهن کرد و با نوک چاقو شکل گلبرگ درآورده، روی حلوای تیره را تزئین کرد.

حلوا

 

بنا بر ذائقه‌های مختلف، حلوا را می‌توان تیره یا روشن تهیه نمود و به شکل‌های مختلف تزئین کرد. 

حلوا

 

 

 

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
دانلود برنامه برای رایانه،اندروید ما در اینجابرنامه های سفارشی یعنی برنامه هایی که شما قادر به یافتن ان ها نیستیدمادر اینجا به اشتراک می گذاریم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    تماس با مدير

    براي تماس با ما با ايميل زير تماس بگيريد

    mehranghaffarzade@gmail.com

    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 130
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 1,706
  • بازدید کلی : 18,738